lördag 10 november 2012

EFIT Ett foto i timmen!

Då var det dags för EFIT igen!
Detta är min dag så här långt!

Eftersom jag var på teater igår och det blev sent innan jag somnade sov jag länge idag.

 
Kaffe till frukosten är ett måste...

Här är jag på väg till tåget.

Då gick jag förbi den här fina gamla dörren.

Jag åkte tåget till Hyllie för att gå på nyöppnade Emporia som är väldigt stort köpcentrum i Malmö.
Det bästa av allt som fanns där tyckte jag garderoben som fanns där som man kunde lämna in sin jacka hos under tiden man är där. Kostar bara 20 kronor per jacka.

Här finns både affärer som man känner till sen innan...

...och nya man aldrig sett innan i Sverige som tex den här leksaksaffären.

Gullig nalle som var utanför och vinkade till alla som gick förbi.

Inne i leksaksaffären hittade jag de här böckerna.
Någon mer än jag som känner igen dem...? Nostalgi!

Jag behövde energipåfyllning och mat inhandlades här...

...och maten serverades på ett annorlunda sätt.
Gott var det också!

När jag kom hem kokades det kaffe...

...och mystes med ljus.

Sen tittade jag på hockey på tv.
Finland-Sverige och Finland vann.
Sverige kom sist i den turneringen.

Här sitter jag och lägger in bilderna till EFIT.


HÄR kan du läsa om andra som också är med i EFIT!

6 kommentarer:

  1. Åh, vad smidigt att kunna lämna in sin jacka. Det värsta som finns är ju att gå runt på stan med en tjock jacka som gör att man blir alldeles varm och dan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det bra.
      Alla köpcentrum borde ha det tycker jag!
      Tack för titten!
      Kram Kakan

      Radera
  2. Hej!
    Det där köpcentrumet ska jag nog ta å besöka när jag är i närheten nästa gång. Känner på mig att jag behöver stora plånboken med mig :-) De där bamseböckerna känner jag igen :-)

    ps. Går inte att kommentera om man inte har ex google. Jag har precis flyttat till en egen domän men fick ange mitt blogspot konto. ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja stor plånbok med sig är inte fel...
      Väl värt ett besök.
      Tack för att du sa till om kommentarerna!
      Det är nu ändrat!
      Tack för titten!
      Kram Kakan

      Radera
  3. Hej! Har varit in och kikat på din EFIT dag. Lät som ett spännande shoppingcentra, synd bara att det är så rackarns långt borta från Haparanda :D

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja det var ett spännande ställe.
    Ja lite långt till Malmö från Haparanda.
    I alla fall för att bara gå på Emporia...
    Tack för titten!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in till mig!

Det är alltid kul att se att du varit här
så det är kul om du lämnar en kommentar här!

Ha det bra!
Kram Kakan